Eetwoordelijk

Het goede leven heeft veel verschillende ingrediënten, maar ieder moet er op zijn eigen manier een lekker recept van brouwen.

Ik pluk soms wat van die uitdrukkingen, gezegdes of spreekwoorden uit mijn omgeving omdat ik ze grappig vind. Deze gaf me toch wel stof tot nadenken. Welke ingrediënten stop ik  eigenlijk in mijn soepje ‘het goede leven’? Gaan ze gehakt, gesnipperd of zo in de pan? Wat zijn de smaakmakers en voor wie maak ik het soepje?

Mijn inziens heeft het goede leven veel verschillende kanten en bestaan er diverse soepjes voor verschillende momenten. In bepaalde situaties heb je wat meer nodig van het een of andere ingrediënt.

Je moet zelf zorgen voor de juiste verhoudingen en balans maar als basis zijn er wel bepaalde ingrediënten:

  • IMG_03751 handvol tijd
  • 1 fijne plek
  • 1 gezamenlijk onderwerp/interesse

binden met:

  • collegae, familie en/of vrienden

Je kunt het op smaak brengen met lekkere happen en goed drinken naar gelang het tijdstip, duur en seizoen.

Maar let wel: gelukkig zijn lukt niet met alleen eten, drinken en gezondheid.

Salute  pe π

Geef een reactie

