EiBrood of EiTaart?

Pan di Spagna van Lorena

Dit is een eenvoudig recept dat je voor verschillende dingen kunt gebruiken. Lorena, een Italiaanse hoteleigenaresse die ik mijn hele leven al ken en nu onze kinderen vertroeteld als een italiaanse Nonna, gebruikt het voor bijna alles. ’s Ochtends krijgen we het lekker vers uit de oven  met heerlijke huisgemaakte marmelades. ’s Middags na de lunch als taart, doormidden gesneden met een laag ertussen van gepureerde aardbei & crema  en versierd met vers fruit en toefjes slagroom met suikerroosjes. Dit helaas niet voor mij. Ik vind het lekker in combi met het ‘Jarig Toetje’.

Oven voorverwarmen op 180ºC

  • 6 eieren – eiwit en geel gescheiden
  • 6 el suiker
  • 6 el gezeefde bloem

In kom eiwitten stijf kloppen, in een andere kom eigeel met suiker schuimig kloppen.  Eiwitten voorzichtig door eigeel mengsel scheppen.

Gezeefde bloem met een ijzeren lepel snel maar voorzichtig door ei-mengsel scheppen en direct in het midden van de oven plaatsen voor 20 minuten op 180°C.DSC_2994

Duidelijk recept van kind kan de was doen. Dit is een recept zonder gist, Pan di Spagna kan ook met gist gemaakt worden. Ik vind het lastiger als iemand wil kan ik het recept, ook van Lorena, opzoeken anders….DSC_2996pe Π

Het hotel van Lorena ligt net onder Firenze in Reggello, prima adres als je authentiek wilt verblijven: sfeerloze hotelkamers maar  met fantastische Toscaanse keuken!

http://www.ristorantearchimede.it/

cucina

One thought on “EiBrood of EiTaart?

  1. Pingback: voor’raad « Di'eetnooitmelk Blog

Geef een reactie

