Groenig groentje

basilicumWas een behoorlijke stadtse troel en had totaal geen last van groene vingers. Mijn mini-buiten was grotendeels bevlonderd en in de paar potten kocht ik gewoon ieder jaar wat nieuws. Het mooiste groen groeide vooral achter mijn oren, jong en onervaren in de tuinwereld. Wat tuinplanten betreft ben ik nog steeds zo groen als gras. Maar heb me verdiept in kruiden en heb nu zo waar een mini kruidentuintje, een stukje groen geluk. Mijn grootste probleem was dat ik niet meer even snel ‘hanseflans’ makkelijk een smaakvol gerecht op tafel toverde. Waar ik vroeger al snel naar room, crème fraiche of een lekkere blauwaderige kaas greep zat ik nu vertwijfeld in de kast te kijken. Wat te nemen om een beetje pit te krijgen?

Verse kruiden!

Neem basilicum, de geur alleen geeft mij instant geluksgevoel Het brengt me in de zomer, Italië, verse pasta en de ideeën voor recepten stromen binnen. Met dit kruid zijn overheerlijk gerechten te maken. Wat ik wil weten over kruiden zoek ik op en laat me inspireren.

En voor groene vingers, trek ik tegenwoordig gewoon mijn groene tuinhandschoenen aan. PEπ

One thought on “Groenig groentje

Geef een reactie

