Gek van -> op voedsel

Mijn voedselallergie heeft zo’n impact op mijn leven dat ik kan spreken over voor en na …..

Het heeft ‘het leven’ in het algemeen een stuk ingewikkelder gemaakt maar toch is het spreekwoord ‘tijd heelt alle wonden’ ook van toepassing.

vadertijd-1 Vadertje Tijd heeft de kracht om het in positieve zin te veranderen. Het is heilzaam geweest. Zoals het vaak gaat geeft juist de vervelende gebeurtenissen kleur en diepte aan je leven. En blijkt achteraf dat het je enorm veel gebracht heeft en vooral dingen die anders niet zouden zijn gebeurd. Nu heeft het helemaal geen zin om te zeggen ‘ wat fijn voor je dat je een voedselallergie hebt, je zult er uiteindelijk gelukkiger van worden’. Als je er net mee geconfronteerd wordt is het alleen maar lastig en zul je een grote ommezwaai moeten gaan maken.

Ik werd letterlijk gek van voedsel.

Grote onzekerheid, bij alles wat ik in mijn hoofd stopte kreeg ik het spaansbenauwd. Boodschappen doen, met merkartikellenlijsten de winkel in, uren kostte het. Uitzoeken, opzoeken, ingrediëntenlijsten lezen. Het stond op een negatieve manier centraal in mijn leven. Miste smaak, inspiratie en vooral de onbezorgdheid die ik vroeger had.

En zoals ik beschrijf in ‘Zo Heppie’ moest het roer om.  Startte mijn ‘koken uit kookboeken’ project, iedere dag een nieuw makkelijk/eenvoudig recept bereiden met verse ingrediënten. Mijn handigheid in combineren van ingrediënten groeide, kon na een tijd makkelijker ‘uit mijn hoofd’ koken, en belangrijk, iedereen smikkelde ervan. Moeders weer blij! Het project gaf me positieve energie. Las alles wat los en vast zat over eten, deed leuke dingen, ging de tafel weer mooi dekken, kocht kleine aankopen voor in de keuken. Dus ik trok de wereld weer in! Zo maakte ik mijn eerste kleine stapjes naar een grote ommezwaai.

Uiteindelijk werd ik gek op voedsel.

PRπ

Geef een reactie

