Herfstvakantie

herfst bladen Morgen begint de herfstvakantie bij ons. Het is te mooi om weg te gaan. We genieten volop van de prachtige ochtenden met koeien die uit de nevel opdoemen. ‘Overkokende ‘ riviertjes en strak blauwe luchten. Prachtige contrasten!  Toch ga ik met de kinderen een weekje druiven plukken in Italië.  Heerlijk therapeutisch, kom ik tot rust en vaak heeft dat een gunstig effect op mijn huid en allergie. Nu een beetje stress naast een zieke dochter en koffers inpakken moet er proviand gekocht worden.

Daar zit inmiddels een vast patroon in, eten voor onderweg en voor de eerste overnachting. Hoezeer ik geniet van het onbekende moet er tijdens de reis geen onverwachte dingen gebeuren omdat ik dat echt niet prettig vind. Eenmaal op bestemming heb ik minder last van dat ‘controlefreak’-gedrag.

Dus ik ga op reis en neem mee……

  • 2 broodjes p.p.
  • hard gekookt ei p.p., tube mayo, zoutmolen
  • vleeswaren
  • zakje zoutjes/chips p.p.
  • 2 flesjes drinken p.p.
  • half volkoren brood

de eerste avondmaal;

  • pakje Heinz tomato frito
  • bakje bio spekblokjes
  • blokje soffrito ( later meer over)
  • pak spaghetti
  • fles wijn

supersnel recept met 2 pannen te bereiden.

Pan 1; water koken voor de pasta.

Tip v. italiaanse vriendin: Doe een flinke schep grof zout in de pan dat voorkomt dat de pasta gaat plakken.

Pan 2; Spek uitbakken, tomaat en blokje erbij, scheut wijn erbij even laten sudderen. Peper & Zout Klaar. Eten!

Geef een reactie

