Camera stuk en risotto met funghi porcini

Mijn digitale camera was al een tijdje ‘een beetje stuk’. Vandaag ‘m toch echt naar de reparateur gebracht, en ik mis hem nu al! De komende weken geen foto’s van mijn kant. Voor mooie beelden kan je deze week naar de affordable art fair in Amsterdam. Vorig jaar heb ik daar een klein orgineel werkje gekocht voor een leuk prijsje en ‘verliefd’ geworden op een werk van ruim het veelvoudige! Maar het is een leuke beurs met kunstwerken tussen de €100 en de €5000. Zeker een bezoek waard.F4a586761d4a7d101683832_etranger

Hiernaast een foto van een kunstwerk van Peter Hoffer bij Gallery Envie d’art / stand B-4. De beurs is van van 29 okt. / 1 nov.

Verder vandaag met dochter door Vondelpark gestruind op zoek naar bladeren voor haar biologie project, geen tijd gehad om uitgebreid boodschappen te doen. In de pan gaat vanavond daarom een goede funghi porcini risotto. Lekker makkelijk en lekker snel.

Risotto met paddestoelen

  • 1 ui gesnipperd
  • klein teentje knoflook
  • risotto rijst
  • bakje gedroogde porcini, geweekt in water
  • bouillonblokje funghi porcini

olijfolie verhitten

zachtjes ui en knoflook bakken

even de rijst mee laten bakken, tot het ‘glazig’ is

funghi-bouillon beetje bij beetje erbij  gieten en zo langzaam de rijst garen

Halverwege de geweekte funghi toevoegen.

Als de rijst gaar is schep ik mijn portie eruit en doe ik geraspte parmezaanse in de pan. Goed roeren en direct opdienen.

Een kind kan risotto maken.

Geef een reactie

