????

Soms gebeurd er iets en dan heb je zoiets van ‘verdomd, dat is het!. Zo begon Bennie, plots vanuit het niets,  zijn liedje ‘je hoeft me niet te zeggen hoe ik leven moet….‘ in mijn hoofd te zingen. [youtube http://www.youtube.com/watch?v=X_8prHZT-2E&hl=en_US&fs=1&%5D

Waar had ik dat aan verdiend?

Het past wel bij mijn motto; leven en laten leven. Maar de tekst had een eureka effekt. Verdorie, míjn voedselallergie heeft  even de afgelopen 10 jaar bepaald hoe ik leefde!  Tuurlijk ben ik daar ongelukkig van geworden, mevrouw Eigenwijs kan daar niet tegen. Ervaar het als erg lastig zo’n bepalend en onwenselijk element in mijn leven.

Vanaf 25 mei 1997, bij mijn allereerste druppel melk waar ik benauwd, rode vlekken en dikke keel van kreeg, veranderde mijn leven. Nauwelijks merkbaar kreeg heel langzaam angst de hoofdrol in mijn leven. Het duurde 2 jaar totdat ik geen meter meer van huis durfde.

Mijn allergie heeft me het hardst geraakt op de plek waar ík de grootste beperking voelde.

Vrijheid & Mobiliteit.

Daar zit de meeste pijn en heb ik de grootste angst moeten overwinnen.

pe

Geef een reactie

