handgemaakte worstjes met linzenstoofpot

Momenteel ben ik onder de indruk van worst. In het buitenland kan je vrijwel overal heerlijke verse worst kopen. Klein, groot, dik, dun en smaakvol, vol  met pure ingrediënten. Denk nog vaak aan de periode dat wij in Londen woonden en er een slager in Soho was die alleen maar worsten maakten.  Worst van varken, lam, rund, kip met allerlei kruiden en die hingen als mooie kettingen  tegen een betegelde muur. Ambachtig en Prachtig.

Als je zelf aan de slag gaat om handgemaakte worstjes te maken dan komt het hele verhaal vlees malen, darm spoelen en vullen erbij. En eerlijk gezegd zie ik dat momenteel niet zitten omdat ik de tools er niet voor heb. Maar afgelopen week werd ik op mijn wenken bediend als Parool lezer. Onze Johannes geeft recensies over kookboeken en daarna krijg je een aantal recepten. Nu gaat het over Antonio Carluccio’s kookboek Eerlijk Italiaans. È si, met een recept voor verse worstjes zonder velletje! En nog wel met een linzenstoofpot, sluit goed aan bij mijn zoektocht naar het perfect recept voor linzen. Dat weer te maken heeft met smaak herinneren, de oma van mijn kinderen kon dat zo heerlijk maken. Zag dezelfde dag, bij toeval een leuk nieuw programma op tv van Rene Pluijm, een kennis van me en een echte passionado (volgende week dinsdag allemaal kijken! ) Het heet Pluijm op pad en dat is ism fine food-online, waar je weer de speciale linzen kan kopen. Cirkel is rond. Nu aan de slag….

 

Geef een reactie

