Romige oesterzwamsoep

In een oud kookboek vond ik net een heel oud kopietje die mijn moeder voor me heeft gemaakt. Vind het altijd zo leuk als ik onverwacht kleine krabbeltjes van haar vind ‘succes met de soep, smakelijk eten groeten mam‘.  Had het even nodig deze kleine vondst. Hoe gezellig ik het allemaal vind toch heb ik in deze periode van het jaar er een beetje de balen in. Had een tijdje geleden 9 gelukstrucs uit een tijdschrift geknipt en zie daar bij nummer 1

gaat het fout. Ben nu heel erg materialistisch bezig met dank aan Sinterklaas. Gister mijn buurman een plezier gedaan en daarmee red ik nummer twee. De rest lukt allemaal wel maar zomaar dingen kopen is echt niet mijn ding. Enfin, het is niet allemaal kommer en kwel maar wel tijd om focus te leggen op iets moois. Een fijne herinnering is mooi en dat is  die heerlijke oesterzwamsoep met room. We aten het meestal bij feestelijke gelegenheden of als we een kookweekend hadden; kookboeken doorworstelen , keuze maken voor hoofd-, tussen- en nagerecht en vervolgens, in mijn herinnering, ongelimiteerd shoppen.

Zou het recept nu wel aan moeten passen, ga het maken zonder room, kijken of dat ook heerlijk is.

Geef een reactie

