Bladerdeegpakketje gevuld met gehakt

In mijn la ligt dit deegklemmetje eigenlijk in de weg, vaak moet ik het oppakken voordat ik ergens anders bij kan en gister bedacht ik me dat ik er ook wat me kon doen ipv verplaatsen. Het ding is in huis gekomen omdat ik  25 jaar geleden ooit kleine calzone pizza’s gemaakt heb als borrelhap op een trouwerij. Ook een fijne herinnering; Amsterdam, hoogzomer en bruid was hoogzwanger op een klein appartement staan koken voor 20 man in een keuken van 2x1m. We konden gelukkig via het balkon culinaire rondjes lopen.

Vandaag geen tijd om het pizzadeeg te laten rijzen, dat kan vervangen worden door diepvriesbladerdeeg (zonder roomboter!). De rondjes kan je op maat uit de bladerdeeg drukken met de achtekant van de vorm.Had nog een restje gehakt en met ui, prei, knoflook en zout&peper werd het een mooie vulling. En snel te bereiden.

  • pakje bladerdeeg
  • 250 g gehakt
  • 2 uien
  • 1 prei
  • zout en peper

gehakt bakken met ui en later de prei toevoegen, zout & peper

het gehakt in de rondjes leggen en dicht knijpen.

Voìla, afbakken naar de gebruiksaanwijzing op de verpakking.

Geef een reactie

