Italiaanse spinazie


Weer zo’n heerlijk eenvoudig recept van Carluccio en met dank aan het Parool en Johannes van Dam die het onder onze aandacht bracht. Spinazie is een groene bladgroente waarin per 100 gram tussen de 40-150 mg calcium, daarbij past hij uitstekend in mijn di’eet calcium project.  Het verschil in calcium zal zitten in rauw of gekookt.

Wij waren in Italië toen we het maakten en hadden dus italiaanse spinazie voor handen. Bij deze moet je echt de nerven verwijderen, dat duurt wel even voordat dat klusje geklaard is.  Maar zeker de moeite waard want de smaak is steviger net zoals de ‘Bite’. In Nederland kwam ik de spinazie tegen bij de Hanos, niet voor iedereen toegankelijke winkel maar ik raad je toch aan op zoek te gaan naar deze spinazie om voor dit gerecht te gebruiken.

De 100 gram verse broodkruim, kan je in Italië bij de bakker kopen. In Nederland gebruik ik ‘WELTGOLD Semmelbrösel’ (plusmarkt), is een neutrale paneermeel. Denk daarbij aan de ‘semmelen’ uit Oostenrijk. De parmezaanse laat ik gewoon weg.

Het fijne van dit gerecht is dat je ze vantevoren kan bereiden. Wij, ouders en kinderen, vonden de balletjes echt lekker.

Geef een reactie

