De aardappel in de bonenpuree

Een onderwerp  waarbij ik al kriebelogen krijg bij het schrijven van dit stukje. Allereerst kan ik ze alleen maar onder stromend water schillen anders knallen mijn ogen uit hun voegen.  En als ik  aardappelen eet lijk ik op een van de vrouwen uit ‘De aardappeleters’ van Van Gogh. Doodmoe word ik ervan. Tegenwoordig, als ik na de maaltijd nog wat wil doen, haal ik resoluut de aardappel van het menu. Graag vervang ik het door puree van kikkererwten/cannelini / grote witte bonen en het werkt echt,  ik houd meer energie!

  • 2 blikken à 410 g bonen, afgegoten en afgespoeld
  • 1 teentje knoflook
  • 6 el olijfolie
  • sap van 1 citroen
  • handvol grofgehakte mintbladeren

In een pan de bonen, knoflook, 4 el olijfolie en 3 el water verhitten. Als het goed warm is  de bonen grof stampen, gebruik een pureestamper. De resterende olie, citroen, mintblaadjes met zout & peper erdoor roeren.

Voor het hele recept kijk op:

bron: Grilled Mediterranean veg with bean mash recipe – Recipes – BBC Good Food.

Geef een reactie

