8uo = feelgood

Ben al tijden bezig met het projekt ‘food + feelgood’ wat een platform zal worden voor een leuker en makkelijker leven met een dieet. Het is voor mij heel belangrijk dat het in het leven komt en gedragen zal worden met een goed gevoel, feelgood. En sinds vrijdag ga ik erin geloven dat het werkelijk kan. Dat komt door 8 Uur Overwerken voor het Goede Doel initiatief van Nieuwe Garde, een landelijk netwerk voor jonge creatieven, waar niet geld maar nieuwe verbindingen ruimte bieden aan creativiteit. Een prachtig initiatief!

Mijn projekt was geselecteerd en wij mochten naar Apeldoorn waar Iris van Weez, Susanne van Brand Builders, Leo en Raïsa van Faam

Reclame Royale als organisatie een geweldige avond/nacht met een super sfeer hebben neergezet. Met dank ook aan alle sponsors van 8uo: op de titelrol.

De ontmoeting met ‘mijn creatief team’ was bijzonder, niemand kent elkaar of elkaars werk.  En het is nogal een groots onderwerp food+feelgood, heel breed, je komt het overal tegen en  heel diep, zit verankert in onze historie, rituelen, vormgeving en welzijn. Dat is het leuke en het lastige maar tijdens mijn 45 min. briefing voelde je al de ideeen, gedachtes, meningen, schetsjes, uitspraken (wel of niet uitgesproken) over tafel vliegen.

[http://www.achtuuroverwerken.nl/2010/03/26/update-uit-apeldoorn/]

Het team ging aan de slag olv Eloi Koster waar ze eerst met z’n zessen het onderwerp ‘doorvoelt’ hebben tot de kern en van daaruit conclusies getrokken hebben voor vormgeving en aanpak. Wat is dat heerlijk, om je idee onder de loep te laten nemen door een creatief team die er serieus, professioneel en vol energie & synergie mee aan de gang gaan. Uitgangspunt werd jing/jang vanuit de persoon: IK.

Tijdens de eindpresentatie was het vertaalt naar een logo+de naam. IK(groot hart met plus/min)+foodfeelgood.com. En was er een koppeling gemaakt naar een tastbaar persoonlijke uiting via internet.  Een mooi stukje vakwerk  waar ieders talent  uit het team naar voren is gekomen. Door tijdgebrek (stopten om 12uur ipv 2) was niet alles uitgewerkt maar een goed begin is er!  foodfeelgood.com is overzichtelijk geworden en heeft een professionele slag geslagen.

Zaterdagochtend werd ik naast slaapdronken (vroeg ivm jarige benjamin) vooral dronken van de nacht wakker. In mijn hoofd struikelend over alle goede dingen die zijn gezegd en gedaan. Moet nog echt verwerkt worden, letterlijk en figuurlijk.

8uo geeft een enorme adrenaline en energie stoot en een slinger in de goede richting voor Het Goede Doel.

Bedankt Team!



Geef een reactie

