Wijn in de Keuken

Dit weekend was er in Rotterdam de wijnbeurs “Kleine Importeurs, Grootse Wijnen. Meneer stond daar trots achter zijn waar. Allereerst was uit zijn assortiment Tenuta Rapale Alto Rosso Toscano 2007 geselecteerd als Grootse Wijn door de Telegraaf. En verder zijn de wijnen van  Meneers Zibibbo italiaanse wijnimport gewoon om trots op te zijn.

Wat trof ik vanochtend aan in mijn keuken? De restanten van de beurs. Tijd voor mijn kookboek ‘ Wijn in de Keuken’ van Janny de Moor.

Als je het boek nog ziet liggen bij de Slegte: KOPEN. Recepten, historische wijnweetjes, wijnbeschrijving, wijn&spijsadvies, restaurants, leuke verhalen, het staat er allemaal in.

Ik voel me, na alle drukte van de beurs en een afwezige Meneer, inmiddels een onbestorve weduwe wellicht dat daarom dit recept me aansprak?

Voor diegene die gister enthousiast aan het ‘Na 5uur geen Koolhydraten” zijn begonnen een recept voor een lekker soepje.

Geef een reactie

