Sperziebonen&kidneybonen met prei/gember

Sinds kort heb ik een HEMA stoompan, een gouden tip van een vriendin. Veeel minder duur dan een stoomoven en aan mandjes ben ik gewoon niet begonnen; vond ik gedoe.

Wat heerlijk is dat waar ik vroeger  met een goed verhaal moest komen om ze een stronkje broccoli te laten eten, ze er nu om vechten. Zo ook met de sperziebonen. En omdat ik geen zin had in aardappelen (schillen) heb ik vandaag door dit gerecht een blik kidneybonen gedaan.

  • 2  dunne prei, grof julienne gesneden (contradictio in terminis)
  • 400 g sperziebonen, GESTOOMD
  • 1 el gember, fijngesneden
  • scheut gembersiroop
  • paar druppels worcester
  • scheut sherry
  • add. blik kidneybonen
  • olie

Sperziebonen wassen, opzetten en laten stomen. Ondertussen de prei wassen en snijden en de gember schillen en fijnsnijden.

Tussendoor kan je even kletsen met je vriendje die net binnen komt, of zo….tijd zat

Als de bonen beetgaar zijn, beginnen met wokken. Olie in de pan verhitten, prei erbij en licht laten kleuren. Als de prei ook beetgaar is de sperziebonen, kidneybonen en gember erbij doen. Flink door elkaar scheppen. Op smaak brengen met siroop, worcester, sherry en zout/peper. Goed doorwarmen en direct serveren.

Geef een reactie

