go with the flow

In mijn 52-weken-mindful-kalender staat een wijze tekst van Theresia van Avila, zij was één van de beroemdste mystici onder de katholieke heiligen.

De moed hebben om tegemoet

te treden wat op je weg komt, daar gaat het om.

Waarom nu juist vandaag deze zin me aanspreekt komt omdat ik druk ben met het voorbereiden van een lezing voor de beurs ‘lekker leven met een voedselallergie’. Nooit gedacht dat mijn voedselallergie me laat spreken in het openbaar. Spannend wel. De allergie was iets wat ik niet wilde accepteren maar door het juist wel te doen geeft het enorm veel terug aan me. Daarbij helpt mindfulness als goede methode om met de gevolgen van de grote ingrijpende verandering om te gaan, omdat het helpt bij stress, somberheid, pijn en angst. Met dank.

Geef een reactie

