franse kookboeken

Naast  ‘De kunst van het koken’ van Julia Child, ooit aangeschaft als leesboek, heb ik geen Frans kookboek. Raar? Ik voel gewoon geen vonkje overspringen, laat staan dat ik het gas er mee aankrijg. Misschien komt het door die enorm onaardige française die, toen ze mijn dieet hoorde, vroeg wat ik in godsnaam  in haar restaurant (bib gourmand) kwam doen. En zo de deur van de franse keuken voor mijn neus heeft dicht gesmeten. Maar er waren oude herinneringen.  De jaren voor mijn dieet heb ik in Frankrijk tot volle geneugden en buiken gereisd.

Via internet kwam ik een heerlijk recept tegen van Anouk en Joris de Langhe,  zij hebben een liefde voor de Midi en Bretagne. Die liefde vertaalt naar twee goede kookboeken. Veel recepten, geen foto’s en daardoor waarschijnlijk €10. De smaak van Midi en Bretagne, beide hopelijk bordevol recepten  zonder room. In nu mijn collectie opgenomen. In het weekend een zalige citroentaart eruit gemaakt, recept volgt.

Geef een reactie

