Meisje uit Londen

Behalve van een enorme slaapkop heb ik verder nergens last van gehad. Geen pukkels, bulten, vlekken of benauwdheid. Wel enorm plezier met de meisjes en een ervaring die naar meer smaakt. Het fijne was dat het overgrote deel van de groep mijn blog had gelezen. Iedereen begreep het, had begrip en snapte de problematiek. Kreeg tips van de vriendin uit Londen; Over het algemeen zijn de betere restaurants in Londen zeer ingesteld op speciale dieten en allergiën en wordt er meestal niet vreemd opgekeken. De bijgaande link geeft je misschien ook nog wat opties. Vegetarian restaurants. Supermarkten (met name Waitrose en Sainsbury’s) hebben hier een groot assortiment aan artikelen voor mensen met allergiën. Anderen boden spontaan aan om met mij – in het geval van de Chinees- ergens anders te eten. Uiteindelijk werd de Chinees door de hele groep ingeruild voor ‘n lekkere Italiaan. PizzaExpress, ’n keten door heel Londen met niet te versmaden pizza’s en niet duur. (Tenminste als je de booze binnen de perken houdt maar daar was niemand allergisch voor 😉 ) De manager had een overzicht waardoor hij makkelijk kon zien of ik een bepaald gerecht kon eten, deze is ook online! te bekijken.

Eerder op de dag hadden we bij Kaffeine geluncht, een aanrader. Kwaliteitseten en echte gastvrijheid. Grote waterkannen met citroen/verse munt en glazen stonden klaar en iedereen kon zelf inschenken. Mijn FoodDNA lag snel bij de kok en wist direct wat ik veilig kon eten. Groot genot, we besloten de volgende ochtend hier te ontbijten. Geen slechte keuze, zeker niet als je van koffie houdt! En de zelfgemaakte bergamot sinaasappel marmelade en getoast brood was heerlijk.

’s Middags waren we in Notting Hill waar we op de bonnefooi belandden in een net heropend en redesigned visrestaurant; KensingtonPlace. Mooi, heerlijk en fris (ook letterlijk). De franse ober was blij met mijn foodDNA en violà weer ’n meer dan geslaagde maaltijd voor iedereen. 

Enfin, eigenlijk het gehele weekend zonder problemen met de groep mee kunnen genieten. Dat was heel bijzonder, mijn voedselallergie was geen heet hangijzer. Voor mij was het fijn om nergens meer uitgebreid uit te leggen wat ik wel/niet kan eten door mijn foodDNA te laten lezen. Aan de enthousiaste reactie’s van obers en koks te zien waren zijn ook blij met deze manier van communiceren.

Dank meisjes dat jullie mijn sociale vangnet wilden zijn en mij een ongelooflijke positieve buitenlandse trip hebben bezorgd! X

Andere adressen

Notting Hill

dé italiaan Osteria Basilico

coctailbar met prachtige toiletspa Montgomery Place 

goede wijnbar Negozio classica

Shoreditch High Street

pub met haard The owl & Pussycat 

deli pizza!  Story deli

Belsize Park

zondag lunch bij The Hill

Geef een reactie

