Marlies Slegers’ Gazpacho

gazpacho

Ieder heeft een reden om ergens aan te beginnen. Marlies begon met schrijven op het moment dat haar zoon diabetes kreeg en ze er een boek over maakte. Nu al vele kinderboeken verder en geeft ze workshops ‘verhalen schrijven’. Zelf begon ik met meer tijd in eten te stoppen toen ik plots mijn voorraadkast gehalveerd was ivm  mijn voedselallergie. En inmiddels heb ik zelfs een eigen moestuintje, blog en bedrijfje in voeding! Marlies‘ hobby is koken voor vrienden en via haar vriendin -mijn zus- maak ik nu haar gazpacho voor mijn vrienden.

voor 4 personen:
5-6 grote tomaten, even in kokend water leggen en ontvellen (pitjes mogen blijven)
1 komkommer, geschild
1 rode paprika, geschild en ontpit
plukje peterselie
eetlepel citroensap of wijnazijn
100 ml olijfolie van goede kwaliteit
peper/zout
alles in blender, ijskast in en gekoeld eten!
Serveren met in olijfolie gebakken oud brood in blokjes op smaak gebracht zout en peper en voor de liefhebber knoflook
mini mini blokjes komkommer en paprika

moestuin

moestuin

2 thoughts on “Marlies Slegers’ Gazpacho

Geef een reactie

