Elk nadeel heb z’n voordeel

elk nadeel heb z'n voordeelWijze vrouw, Marilyn Monroe, maar wij hebben natuurlijk onze eigen Johan met ‘elk nadeel heb z’n voordeel’. En zo is het! Zo eet ik geregeld met anderen op leuke plekken en vanwege mijn dieet krijg ik een vaak ’n ‘aangepast’ gerecht. Steeds vaker kijken mijn tafelgenoten met een steelse blik naar mijn bord en opperen ‘dat ze de volgende keer ook ’n allergie hebben’.

Er is een groot verschil met jaren geleden maar toch moet ik iedere keer een blind vertrouwen hebben op diegene die voor me kookt. Blind vertrouwen, daar gaat het om als je geluk wilt voelen, het is een vorm van positieve psychologie. Dat dat lastig is blijkt wel uit allerlei cursussen en workshops die er zijn over acceptatie, kwetsbaarheid, durven/doen en positief denken.

Joost Richter , die vanuit zijn eigen ervaring mensen aanmoedigt om van hun beperking een succes te maken. En hoe het is om anderen ‘blind’ te moeten vertrouwen. Dat ‘blind vertrouwen’ op een ander is niet immer een succes. Toch inspireert Joost anderen om uitdagingen en beperkingen op een andere manier te benaderen, hij ziet in je beperking je kracht.

Tot slot een leuk inzicht van Vincent Bijlo;

Plaats een reactie